W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

 - Otwiera się w nowym oknie

Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miejski w Lubinie

Wróć

Zgłoszenie podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych

Miejsce:
Urząd Miejski w Lubinie
ul. Jana Kilińskiego 10
Wydział Spraw Obywatelskich – Urząd Stanu Cywilnego
poniedziałek – piątek od 8.00 do 16.00
pok. 21 (parter)
tel. 76 3070570, 76 3070581, 76 3070616, 76 3070620

WYMAGANE DOKUMENTY:
- wypełniony „Formularz zgłoszenia podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych”
- dowód osobisty
- można okazać dokument, który uprawdopodobni podejrzenie kradzieży twojej tożsamości, na przykład:  pismo lub e-mail z firmy, z którą masz podpisaną umowę, informujące cię o wycieku danych osobowych lub wydruk zamieszczonego na stronie
Posiadacz dowodu osobistego, w przypadku podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania jego danych osobowych, może zgłosić osobiście ten fakt organowi dowolnej gminy w celu unieważnienia posiadanego dowodu osobistego.
Zgłoszenia podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych można dokonać na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej, po opatrzeniu kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym, w organie gminy, który wydał dowód osobisty.
Zgłoszenia podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych posiadacza dowodu osobistego nieposiadającego zdolności do czynności prawnych lub posiadającego ograniczoną zdolność do czynności prawnych dokonuje rodzic, opiekun lub kurator.
Zgłoszenia podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych może dokonać pełnomocnik, składając pełnomocnictwo szczególne do dokonania zgłoszenia.

OPŁATY:
Bez opłat

TERMIN ZAŁATWIENIA:
Niezwłocznie
Zgłoszenie podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych powoduje unieważnienie dowodu osobistego oraz skutkuje dla osoby pełnoletniej zastrzeżeniem numeru PESEL w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL.

PODSTAWA PRAWNA:
- ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2023 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu

ZAŁĄCZNIKI:
Formularz zgłoszenia podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych

Załączniki:

Pobierz formularz w .pdf
PDF, 335 kB
Wytworzył: Magdalena Giemzik
Data wytworzenia: 01.04.2017
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 20.04.2017 08:06
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 19.02.2024 12:52
Liczba pobrań: 65
Wytworzył: Magdalena Giemzik
Data wytworzenia: 01.04.2017
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 20.04.2017 08:06
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 20.02.2024 13:07
Liczba wyświetleń: 162